سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

می خواهم اینجا سوال خیلی ها رو مطرح کنم که می خواهند بگویند که مُعظمٌ له نایب بر حق امام زمان (عج) نیستند . من هم پاسخ محکم را می نویسم تا متوجه شوند... (( البته در 3 پست ))

 

آیا آیت‏الله خامنه‏اى نائب بر حق امام زمان(عج) هستند و شرایط رهبرى نظام مقدس جمهورى اسلامى ایران را دارا می‌باشند؟

 

ابتدا باید شرایط و ویژگى‏هاى لازم براى نیابت از معصومین(ع) و رهبرى در نظام اسلامى را به طور دقیق، مورد شناسایى قرار داد. شرایطى که در متون و منابع اسلامى مورد تأکید قرار گرفته، عبارت است از:

  1. صلاحیت علمى لازم براى افتا در ابواب مختلف فقه (فقاهت و اجتهاد)؛

  2. عدالت و تقواى لازم براى رهبرى امت اسلامى؛

  3. بینش صحیح سیاسى و اجتماعى، تدبیر، شجاعت و مدیریت و قدرت کافى براى رهبرى.

  در مرحله بعد نوبت به تطبیق هر یک از این شرایط بر رهبر معظم انقلاب مى‏رسد.

  در اینجا به صورت خلاصه به پاره‏اى از ویژگى‏ها و صلاحیت‏هاى حضرت آیت‏اللّه خامنه‏اى براى احراز منصب رهبرى نظام، به نیابت از امام زمان(عج) اشاره شود:

یک. صلاحیت علمى‏

  یکم. اجتهاد آیت‏اللَّه‏خامنه‏اى از سوى بسیارى از مراجع و بزرگان -از جمله حضرت امام(ره) از قبل تصدیق شده بوده است.

  دوّم. همه رساله‏هاى عملیه نوشته‏اند که اگر دو نفر عادل خبره به اجتهاد کسى شهادت دهند، اجتهاد او قابل قبول است؛ این در حالى است که جامعه مدرسین حوزه علمیه قم -که مرکب از ده‏ها مجتهد مطلق و چندین مرجع تقلید است ایشان را به مرجعیت پذیرفتند. همچنین در اساسنامه جامعه مدرسین آمده است: چیزى به عنوان نظر آن جامعه معتبر است که حداقل شانزده تن از اعضا آن را امضا کرده باشند. بنابراین اعلامیه جامعه مدرسین به این معنا است که حداقل شانزده تن از مجتهدان و خبرگان در فقه، ایشان را مرجع مى‏دانند.

  سوّم. درس خارج مقام معظم رهبرى -که در آن بسیارى از فضلا شرکت کرده و همگى به وزانت علمى آن شهادت مى‏دهند دلیل بر بنیه علمى نیرومند و ملکه اجتهاد ایشان است. این توان علمى سابق بر رهبرى و حتى ریاست جمهورى ایشان است؛ نه اینکه ایشان پس از رهبرى، درس خوانده و به این رتبه از دانش رسیده باشند.

: ادامه در پست بعدی انشاءالله حتما بخونید :




موضوع مطلب :


دوشنبه 84 اسفند 8 :: 4:0 صبح ::  نویسنده : Free Pen !

۞ درس بزرگ ۞

 

روزی مردی سعی داشت تا برره مورد علاقه اش را داخل خانه ببرد. او را از پشت هل می داد ولی بره پاهایش را محکم به زمین فشار می داد و از دست او فرار می کرد.

 

خدمتکار منزل وقتی این وضع را دید، تزدیک رفت و انگشتش را داخل دهان بره گذاشت. بره شروع به مکیدن انگشتش کرد. خدمتکار داخل خانه رفت و بره به دنبالش را افتاد!

 

مرد از این اتفاق ساده، درس بزرگی آموخت. فهمید که برای تاثیر گذاشتن بر دیگران ایتدا باد خواسته های آنها را درک کرد.




موضوع مطلب :



فقط حیدر امیرالمومنین است
درباره وبلاگ

بنده ی از بندگان خدا
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 10
کل بازدیدها: 132306