سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
دوشنبه 84 آبان 23 :: 2:21 صبح ::  نویسنده : Free Pen !

اسراییلیان به حاکمیت چند روزه خویش بر فلسطین و این حرم مقدس غره نشوند؛ بیت‌المقدس روزهای سختی را در پیش خواهد داشت و از پس آن به آرامشی طولانی دست خواهد یافت. تقدیر تاریخ در جنگی که میان مسلمانان با اشغال‌گران کنونی فلسطین روی خواهد داد معنا خواهد شد. بیت‌المقدس معراج پیامبر اسلام و پاره قلب ماست. چگونه می‌توانیم که آن را به دشمن واگذاریم و چشم از غیرت دینی خویش بپوشانیم؟ بیت‌المقدس! آماده باش، سپاه محمد خواهد آمد!

بیت‌المقدس! آماده باش، سپاه محمد خواهد آمد

مسجد «قبه الصخره» گوهر تابناکی است که بر پیشانی شهر بیت‌المقدس می‌درخشد. این مسجد یک معجزه معماری است که بنای آن در سال 691 هجری قمری در زمان عبدالملک بن مروان، خلیفه اموی، به پایان رسیده است. صلیبیان که بیت‌المقدس را فتح کردند، مسجد قبه‌الصخره به کلیسا مبدل گشت و بار دیگر در سال 1164 که صلاح‌الدین‌ایوبی صلیبیان را شکست داد، حرمت و قداست مسجد را به آن باز گرداند.

مسجد قبه‌الصخره فقط یک مکان جغرافیایی نیست و همه‌چیز آن حتی در هویت تاریخی‌اش نیز خلاصه نمی‌شود؛ نشانه‌ای است از عالم قدس، رازی است که با جان و دل مسلمانان و اعماق روح آنان پیوند دارد. تاریخ حقیقی عالم تاریخ پیامبران است و هرچه پیش آید نسبت میان مردمان و این تاریخ بریده نخواهد شد. دین و دین‌داری اصلی‌ترین مساله انسان است و به همین لحاظ انسان نمی‌تواند که اشیا و امکنه و وقایه تاریخ را بدون توجه به این مساله معنا کند. انسان خود را فقط چون موجودی صاحب مختصات جغرافیایی و یا هویت تاریخی نمی‌بیند؛ او روح و موجودیت خویش را همواره در نسبت با دین معنا می‌کند. عادات و آداب و آیین‌های تاریخی انسان نیز از همین جا منشا می‌گیرند و بنابراین، هرگز نمی‌توان هیچ مکان، زمان و یا شیئی را مجرد از موجودیت فرهنگی آن بررسی کرد. وقتی در دهم می 1982، الن گودمن، سرباز اسراییلی آمریکایی‌الاصل، 180 گلوله به چهار سوی این مسجد شلیک می‌کند و حاج محمد یمانی، نگهبان آن را به قتل می‌رساند، این واقعه را نمی‌توان فارغ از معتقدات دینی بررسی کرد.

ما مسلمانان اشغال بیت‌المقدس را همچون جراحتی در قلب خویش می‌یابیم که جز با فتح آن و بازگشت دیگر باره‌اش به دامان اسلام التیام نمی‌یابد.

در مسجد قبه الصخره 56 پنجره وجود دارد که از چهل پنجره‌ آن نور آفتاب به داخل می‌تابد و بالای هر یک از پنجره‌های دیگر آیه‌ای از قرآن نوشته شده است. از همین صخره مقدس است که پیامبر اسلام به آسمان معراج کرد.

مسجد‌الاقصی، اولین قبله مسلمانان و سومین حرم مطهر اسلام، در نزدیکی همین مسجد قبه‌الصخره قرار دارد. در سل 715 هجری قمری در زمان ولید‌بن‌عبدالملک ساختمان آن به پایان رسیده است. از سال 1967 که این مکان مقدس به اسارت اسراییلیان درآمده، بارها در معرض سوزاندن تخریب قرار گرفته است. در سال 1967، بیست و یکم اوت، «دنیس روهان» به این مسجد حمله کرد و آن را به آتش کشید و در اثر این واقعه قسمت جنوبی آن تخریب شد.

اسراییلیان به حاکمیت چند روزه خویش بر فلسطین و این حرم مقدس غره نشوند؛ بیت‌المقدس روزهای سختی را در پیش خواهد داشت و از پس آن به آرامشی طولانی دست خواهد یافت. تقدیر تاریخ در جنگی که میان مسلمانان با اشغال‌گران کنونی فلسطین روی خواهد داد معنا خواهد شد. بیت‌المقدس معراج پیامبر اسلام و پاره قلب ماست. چگونه می‌توانیم که آن را به دشمن واگذاریم و چشم از غیرت دینی خویش بپوشانیم؟

بیت المقدس! آماده باش، سپاه محمد خواهد آمد.

شهید سید مرتضی آوینی




موضوع مطلب :



فقط حیدر امیرالمومنین است
درباره وبلاگ

بنده ی از بندگان خدا
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 10
بازدید دیروز: 19
کل بازدیدها: 132376